Randvoorwaarden herbestemming Bernadettekerk

Op 27 juni 2014 heeft de Wijkraad randvoorwaarden voor de herbestemming van de Bernadettekerk geformuleerd (zie hierna onder dowloads).  En deze vervolgens aan de deelnemende partijen aan de Ronde Tafel Conferentie Maliskamp gepresenteerd.

Het bestuur van de VBB heeft ter vergadering aangegeven zich in deze randvoorwaarden te kunnen vinden.

De erfdienstbaarheidskwestie

Onder de overige opmerkingen (2-e punt) merkt de Wijkraad terecht op dat het niet bebouwen van de pastorietuin naar de inschatting van de wijkraad de angel uit de erfdienstbaarheidskwestie haalt.

Met grote teleurstelling constateert het bestuur van de VBB, dat in de door drie partijen getekende intentie-overeenkomst juist een giftige angel is ingebouwd, door op twee plaatsen formeel als uitgangspunt te accepteren dat er een te bebouwen bestemming op een belangrijk deel van het dierenpark rust. En dat alleen dit perceel en niet het dierenpark zelf onderdeel uitmaakt van het herbestemmingsgebied.

Alleen al dit punt maakt het naar de mening van het bestuur van de VBB onmogelijk om de intentie-overeenkomst te ondertekenen.  Jarenlange juridische strijd en het weerstand bieden tegen de voortdurende intimidaties van allerlei externe partijen die wel "brood zien" in het erfdienstbare gebied, zouden dan voor niets zijn geweest. Of de leden van de VBB die prijs wensen te betalen zal binnenkort duidelijk worden.